Skamset att vara arbetslös!

Arbetslös en lång tid
Jag har varit arbetslös en lång tid med både problem med arbetsgivare, försäkringskassan mm
Då jag inte blivit godkänd av försäkringskassan för sjukskrivning av ryggproblem, mage och astma och allergi.
Blivit utförsäkrad av a-kassan mm.
 
Jag är för sjuk för att vara inskriven hos arbesförmedlingen och för frisk för att vara sjukskriven.
 
Jag får nu aktivitetsstöd och det är inte många tusenlappar man får. 
 
Jag vill ju göra rätt för mig och inte belasta min kille.
Jobba och tjäna pengar så man kan leva ett normalt liv.
Träffa folk och få den sociala biten.
 
Just nu känns livet väldigt tungt.
Jag har jämnt en inre stress och känner mig ¨utbränd¨.
Min självkänsla är nere i botten och man blir mer och mer deprimerad.
Man känner sig VÄRDELÖS...
 
Det jobbigaste med att vara arbetslös är:

Dålig ekonomi

Saknad av arbetskamrater och kollegor

Att inte få utnyttja kunskap och erfarenhet

Andras åsikter om min arbetslöshet

Motivation att hitta och söka jobb

 
Det är verkligen en berg och dalbana
Att ständigt söka jobb, mejla, ringa, skicka in papper till försäkringskassan och annat.
Ett humör som går upp och ner hela tiden. Vissa dagar orkan man sig knappt upp ur sängen.
 
Jag  har dolda handikapp och alla tror ju inte på en.
Du är ju ¨frisk¨ säger alla.
Du kan gå, prata mm.
Alla säger: Bit ihop och gå och jobba som alla andra.
                  Känn inte efter.
                  Ta vilket jobb som helst.
                 
Att vara arbetssökande är verkligen ett heltidsjobb om inte mer.
 
Fast jag vill inte ge upp
Något jobb finns där ute för mig och det vet jag.
  • Något positivt med att vara arbetslös för mig har varit att jag har fått ett nytt intresse.  FOTOGRAFERING
  • Har lärt känna mig själv mer Nu.
  • Vad jag klarar och inte.
  • Vad jag vill och inte.
 
 
Min dröm Nu
Är att bli fotograf och jobba med homestyling(som Maria Montazami). Fast hon är inte fotograf, utan hemmafru och stylist.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0